Sunday, July 3, 2011

Fantastic Four - Rise Of The Silver Surfer

Fantastic Four: Rise of the Silver SurferTajuk: Fantastic Four - Rise Of The Silver Surfer (2007)
Arahan: Tim Story
Skrip: Don Payne, Mark Frost
Pelakon: Ioan Gruffudd, Jessica Alba dan Chris Evans

Sinopsis
Misi mereka kali ini adalah untuk menyelamatkan bumi daripada planet yang memakan planet iaitu Galactus.

Dimulakan dengan persiapan majlis perkahwinan Reed dan Susan. Bagaimanapun majlis mereka terganggu dengan kehadiran meteo yang sebelumnya memusnahkan beberapa tempat lain di dunia. Mereka mula mengkaji fenomena itu dan hasilnya mereka mendapati ia disebabkan oleh satu benda yang digelar Silver Surfer.

Mereka juga dikejutkan oleh kehadiran Victor, yang mereka kalahkan dalam episod sebelumnya. Kini lebih teruk, mereka terpaksa bekerjasama dengan Victor atas arahan tentera untuk menyelamatkan bumi.

Setelah berjaya menumpaskan Silver Surfer, baru mereka sedar rupanya Victor dan pihak tentera mempunyai agenda jahat. Silver Surfer tidak bersalah kerana dia hanya menjalankan tugas yang diamanahkan. Mereka berjaya menyelamatkan Silver Surfer setelah Susan berjaya menyakinkannya bahawa dia mempunyai pilihan samada untuk mematuhi perintah ataupun ingkar.

Fantastic Four juga terpaksa bertempur dengan Victor yang telah mencuri papan luncur Silver Surfer yang mempunyai kuasa luarbiasa. Mereka akhirnya berjaya menewaskan Victor dan Silver Surfer berjaya menyekat tuannya daripada memakan bumi.

Akhirnya Reed dan Susan berjaya berkahwin dan meneruskan misi mereka yang berikutnya. Fantastic Four tetap bersatu di dalam sebuah pasukan.

Ulasan:
Dari segi jalan cerita, nampak tersusun. Aksinya padat dan mendebarkan. Lakonan memang semulajadi. Bottom line, cerita ini memang best. Lebih best daripada episod yang sebelumnya. Anda patut tonton.

Trailer:


[Sumber - IMDb.com, youtube.com]

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...